گز بلداجی

گز بلداجی به چه شهری تعلق دارد؟

گز بلداجی متعلق به کدام شهر است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

0
(0)

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که گز بلداجی به چه شهری تعلق دارد؟ در واقع همان طور که میدانید گز یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین سوغات شهر اصفهان است که سالانه مقادیر بالایی از آن به صورت فله‌ای و کیلویی در کارخانجات تولید، بسته بندی و به فروش میرسد. اما شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که تاریخچه این محصول ارزشمند به کجا بر میگردد؟ در واقع باید بگوییم که قدمت گز به دوران قاجاریه بر می‌گردد. در آن زمان علاوه بر خرید و فروش داخلی، به عنوان یک محصول و سوغات ارزشمند به دیگر کشورها ارسال میشد.

شهر بلداجی

گز بلداجی متعلق به کدام شهر است؟

در واقع برای پاسخ به این سوال که گز بلداجی به چه شهری تعلق دارد؟ باید بگوییم که انواع گز را میتوان به طور عمده برای شهر اصفهان دانست و حرفه‌ تولید گز در سال 1334 در استان اصفهان آغاز و رواج پیدا کرد به طوری که هزاران کارگاه و کارخانه با برند های متفاوت در این شهر اقدام به تولید گز کردند. اما در واقع اصالت گز به شهر بلداجی در استان چهار محال و بختیاری تعلق دارد.

البته لازم است ذکر شود که مواد اولیه‌ گز از گذشته تا به امروز تغییر کرده است. به طوری که در گذشته از شیره اصل درخت گز انگبین برای درست کردن گز استفاده می‌شد اما امروزه به دلیل بالا بودن قیمت این عصاره، از انگبین‌های گیاهی استفاده می‌شود.

مطالعه کنید درباره‌  خرید گز سکه ای
گز بلداجی متعلق به کدام شهر است؟

خرید اینترنتی گز

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله شما میتوانید برای خرید انواع گز درجه یک با بسته بندی ها و ترکیبات مختلف از سایت گز‌ فروس به صورت اینترنتی و آنلاین اقدام کنید و در سریع ترین زمان و مناسب ترین قیمت ممکن این محصول را تحویل بگیرید.

برای خرید گز بلداجی اصل و دریافت اطلاعات بیشتر از طریق سایت با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *